Fredagen den trettonde

Otursdagen är här och faktiskt så kan jag inte säga att jag fått känna på så mycket otur, inte än i alla fall. Jag erbjöd mig att ta städningen på jobbet idag då de andra gick i väg med barnen till en lekpark här i närheten. Bara 16 barn totalt på hela huset idag så de kändes inte som att vi behövde gå iväg alla fyra i personalen som var här då. Så med lite musik i bakrunden och med lite trasor och golvmoppar har jag spenderat min förmiddag och nu så sitter jag i lugnan ro och har lite rast. Fast i ärlighetens namn så är det ganska livat utanför.. men jag försöker koppla bort en stund med en kopp kaffe för att orka med den långa eftermiddagen som väntar. Skönt med färre barn men eftermiddagarna har en tendens att gå så himla mycket långsammare då. Men men det är ju fredag i alla fall och bara tre timmar och fyrtiofem minuter kvar tills jag får ta helg! :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0