Saknad av höstlov

Det här är alltså mitt tredje år på högskolan och tredje hösten utan höstlov.. Kan säga att det fortfarande känns lite märkligt, att som idag måndag vecka 44 kliva upp klockan sju för att ta sig mot skolan för en förmiddag med föreläsning och sen en oplanerad tentakomplettering och grupparbete på det. Ja sånna morgnar saknar man verkligen höstlov. Men samtidigt så har jag det rätt skönt varje vecka med två till tre föreläsningar och då oftast bara halvdagar och sen är det ju faktiskt bara mitt eget intresse som tvingar mig upp dom övriga dagarna, hästarna tar ju inte ut sig själva. ;) Nu var de ju länge sen jag fick jobba, men det ser jag också bara som något roligt så det tar jag inte heller så hårt. Så visst saknar jag att få känna den där äkta höstlovskänslan, men å andra sidan så är jag rätt nöjd med mitt liv över lag så det är inte så mycket att sakna egentligen. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0