Onsdagen

Jag glömde verkligen helt bort bloggen igår, kanske inte så konstigt med tanke på att jag inte satt så mycket vid datorn heller. Var en ganska tråkig föreläsning på förmiddagen som nog hade kunnat vara intressant och det inte börjat med att läraren skulle försvara sig och idiotförklara oss efter utvärderingarna vi fick skriva efter föreläsningen i tisdags. Man kan ju verkligen undra varför dom vill ha in utvärderingar om dom tar så jäkla illa vid säg när vi frågar hur dom tänker. Men nog om det. Efter föreläsningen så blev det en liten runda på stan med Edvina och sen tåget mot Strängnäs där jag gick hem till Caroline för en fika men henne och hennes underbart söta tvååriga son. :) Sånt som verkligen behövs ibland för att ladda upp batterierna såhär på hösten när livet i allmänhet börjar kännas ganska så grått. Det gäller verkligen att ta vara på dom där riktigt sköna stunderna. :)
 
När jag kom hem sen så vart det matfix och sen stallet och en uteritt på min Wilma, mötte en nedrans älg gjorde vi också.. Ni som känner mig eller har hängt med här ett tag vet att det absolut inte är mina favoritdjur. Att den dessutom kom utspringandes från en tomt utan att varken jag eller Wilma hade sett den innan gjorde ju inte direkt saken bättre då vi båda blev jäkligt överaskade och rädda. Men älgen sprang iväg och vi överlevde (även om det var på gränsen), och efter det skrämmande mötet tog vi oss en lite galopp över ett stort fält i kvällssolen. Så underbart att ha en häst som man kan göra sånt med till och med när man är ute själv på ett stort fält, att alltid veta att säger jag stopp så är det stopp och inte en massa bus och egna påhitt. :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0