Intensiv pluggvecka väntar

Så var det åter igen en ny vecka och just den här veckan innebär för mig extremt mycket plugg. Det är en salstentamen i Matematikutvecklande miljöer som ska skrivas på fredag och den här gången får vi inte ha med oss någon litteratur, så det är alltså bara att göra allt för att nöta in så mycket som möjligt tills dess. Tentan är då uppdelad i två delar som jag har förstått det, en där vi testas i våra matematikkunskaper upp till en svårighetsgrad för årskurs sex.. Ja man undrar ju varför vi ska testas så högt när vi utbildas till förskollärare (?), men av någon anledning är det säkert bra. Sen så är det en mer teoretisk del utifrån dom två böckerna som vi har som obligatorisk litteratur till den här kursen. Måste erkänna att det är en riktig lättnad att böckerna är rätt tunna. ;)
 
Så nu har jag spridit ut mig över hela köksbordet (bästa pluggstället när man är ensam hemma) och ska sätta tänderna i plugget ett par timmar nu innan det är dags för lunch och promenad med Astor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0