Omstart

Som jag skrev om igår så har den senaste tiden kantats med motgångar och besvikelser och jag har låtit mig dras ner i något som kanske kan beskrivas som ett deppigt hål. Allting känns tråkigt och det finns inget som motiverar mig till någonting just nu. Just nu ser allt ungefär likadant ut.. när det väl börjar gå bra med något så händer något som gör att de går fullständigt åt skogen. Som Princess tillexempel, när jag väl börjat ta lektioner och äntligen kände att jag kom någonstan med henne så blir hon sjuk och nu har jag inte ridit henne något alls på flera månader. Sen har vi ju skolan, precis när jag kände att nu har jag fixat det här och jag kände att det verkligen gick bra så fick jag komplettering på en tenta från förra terminen och helt plöttsligt så orkar jag bara inte skolan för att den lilla grejen sänkte mig totalt. Sen så har vi ju träningen som jag precis hade börjat komma igång med och jag kände verkligen att det var roligt då jag märkte resultat på mig själv framförallt när det gällde konditionen. Men så blir man lite sådär småförkyld och kan alltså inte fortsätta.. Så ja just nu känns det bara som att man väntar på att se vad som kommer gå fel här näst och ni kan ju tänka er att de känns inte så roligt att göra någonting då allt ändå bara blir fel sen i alla fall.
 
Nu vart de här inlägget lite deppigare än jag hade tänkt mig. Men tanken med det här var att förklara känslan jag har innom mig just nu för att ni sen ska kunna förstå min "plan" som jag har kommit fram till idag. För på grund av alla dessa motgångar så känner jag att jag behöver ge mig själv en nystart, inget speciellt egentligen men bara att ladda batterierna och starta om liksom. Så idag har jag börjat med att ta tag i mitt rum som jag låtit förfalla, de är nu nästan färdigstädat och efter det tänkte jag ägna lite tid i stallet för att mysa med min lilla tjej som fortfarande är sjuk men oj så kärleksfull hon har blivit på senaste tiden mitt hjärta. :) Kvällen kommer sen ägnas åt lite hemmaspa med hårinpackning, skumbad och lite nagellack kanske. Sen blir det lite läsning av kurslitteratur, alltså inget allt för jobbigt. Så förhoppningsvis vaknar jag upp som en lite gladare och mer motiverad människa imorgon. :) Ja det är planen, så nu vet ni vad jag hittar på ikväll. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0