Min lilla sjukling

Min lilla tjej har inte riktigt varit sig själv på senaste tiden. Hon har hostat en hel del och för ett tag sen så var ju veterinären ute och så fick hon slemlösande mot hostan och så vart det bättre igen. Men så har det kommit tillbaka igen och nästan blivit värre. Så idag var Veterinäs Göran Ström ute och kollade på henne igen och det visade sig som vi trodde att de var luftrören det var fel på så nu kör vi en kur till med slemlösande och så någon annan medicin som jag för tillfället inte minns vad den heter och så blir det en veckas vila. Så hoppas vi på att det blir bättre nu efter det här. Dessutom har jag engagerat mig så mycket att jag till och med börjat blötlägga hennes hö för att minska ner på hostrisken ännu mera. Så ja nu håller vi tummarna på att det ger sig.
 
Imorgon kommer ju dessutom Equiterapeut Sverker Andersson ut för att kolla igenom ett gäng hästar i stallet och så även Princess. (för er uppmärksamma som sett att jag strykit bokseminariet jag skulle på imorgon egentligen så kan jag säga att det beror på detta då det var den enda dagen som funkade för alla andra så fick jag helt enkelt anpassa mig.) Så jag hoppas att han kan göra något åt problemet som hon har i bogarna med att det är något som tar emot i vissa övningar vi gör och när hon ska gå på böjt spår. Så ja vi hoppas ju nu att detta ska bli bättre efter att Sverker varit ute imorgon och så fort luftrören är bättre så kan vi ju även jobba vidare med våra lösgörande övningar för att få det ännu bättre. Men först så låter vi Sverker ta en titt på detta och så ser vi vad han kan göra åt saken. :)
 
Liten linslus för någon månad sen ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0