Heldag på Scoutgården

Imorse gick jag upp redan klockan sju, gjorde mig iordning och tog tjugo över åtta bussen in till strängnäs. Jag traskade upp till Scoutgården där jag träffade de andra ledarna för ineffektiv planering om vi nu ska citera Theodor. ;) Efter två timmar så drog Theodor och Oskar iväg för att inhandla diverse uteleksaker.. och undertiden så började de droppa in barn. Så jag och Carl plockade fram lite spel och sånt under tiden som vi väntade på de andra.
När de va tillbaka var de dags för lunch.. jag och Theodor smet iväg till mälarens då ingen av oss hade tagit med något.. och när vi var tillbaka så var de dags att promenera ner till Mälarlunden för trekamp, kubb, krocket och brännboll. :) Vart en riktigt härlig och rolig eftermiddag ute i solen. :)
Vid fem ungefär kilade vi tillbaka till Scoutgården igen för att laga middag samt ordna lite teatergrupper, teatrarna framfördes sedan efter middagen och rundan ner på stan då alla ville köpa godis till filmen på kvällen. De föreställningar som barnen på egen hand satt ihop var helt galet bra. :)
Tyvärr så var jag tvungen att springa till bussen vid nio så jag missade både grillning av mashmallows och filmen.. men men de får bli en annan gång för min del.

Nu är jag så galet trött efter 12 timmar med Scouterna att jag om några minuter kommer dyka rakt ner i sängen. ;)

Sov gott! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0