Ogillar oförberedda "prov"..

Dagen idag var ganska bra.. hade ju bara två lektioner. :) På matten så gick våran mattelärare (som btw är bäst) igenom provet som dom andra gjorde igår.. och jag måste säga att det var den mest lärorika mattelektionen som jag haft på länge, jag tror verkligen att jag kommer klara matten nu när vi har fått en ny lärare. :)
Sen så hade vi svenska, den lektionen var dock inte lika bra då det visade sig att min magkänsla hade helt rätt.. Jag sa till Edvina när vi hade lunch att vi säkert skulle få göra ett oförberett prov eller något sånt. Och gissa vad vi fick göra.. jo ett oförberett prov, eller ja vi skulle skriva och annalysera en text om Romeo & Juliet. Det kändes väldigt trist att få göra de sista lektionen innan helgen, och dessutom så fick vi på tok för lite tid så dom sista frågorna fick jag stressa igenom och vart därför inte riktigt nöjd med resultatet. Meningen var ju att man skulle annalysera och de fanns inte tid till att tänka de var bara att skriva ner de första som dök upp i huvudet.. Taskigt tycker jag eftersom att detta var prövningen för att kunna få ett högre betyg.

Men nu ska vi inte deppa ihop över det.. de är ju faktiskt fredag och jag har en härlig helg framför mig. :) Nu ska jag återgå till Let's dance. ;)

/Malin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0