Det händer bara inte

Vad som egentligen hände under kvällen igår... Therese som också bloggar sammanfattade det hela rätt bra så jag lånar texten av henne.

"Iallafall, nu till det värsta som hände på min och Malins promenad med hästarna! Vi gick och allt var hur lugnt som helst, sen kommer vi in i "byn" och hästarna samt Malin och jag går bredvid varandra men ändå med ett bra avstånd. Går förbi en bil och jag säger lite på skoj till Hector "och den där bilen låter vi bli". Han ska ju alltid fram till det han tycker är lite läskigt, så jag tar avstånd och Malins häst Wilma tycker att vi kommer för nära och tjuter från ingenstans och backar och börjar samtidigt sparka åt Hector's håll. Både Malin och jag blir chockade och vi inser typ efter att Hector kastat sig in i bilen brevid, FAN var de första jag tänkte och sen började hjärtat slå och hundra frågor kommer upp i hjärnan! Hur är det med Hector? Är han skadad, har han fått ont? Vad gör vi? Bilen har fått en rejäl buckla. Vem kontaktar vi? Blev jag just ruinerad? Vem kommer ut ur huset? Låt det inte vara en sur gubbe/tant som typ hotar med att mörda mig eller nått!

Alltså ni fattar, REN PANIK! Men ut kommer en ung kille som inte alls var arg, han sa bara att det var typiskt då han precis fått den omlackad men att det löser sig. Och han frågade faktiskt hur det var med Hector vilket förvånade mig, trodde bara att han skulle vara helt förtvivlad över hans fina bil ;) Jag skämdes förstås men fick väl fram något i stil med att han skulle höra av sig så fort han fått veta något från försäkringsbolaget, och både jag och Malin tog på oss ansvaret såklart! Lämnade uppgifter och så gick vi hemåt."

Så nu väntar vi alltså på vad försäkringsbolaget säger och hoppas att vi inte blir ruinerade...

Kommentarer
Postat av: Johanna Boqvist

Hej
Är inte helt säker men tror att det alltid är bilförarens fel om det händer nåt med hästar i trafiken, kolla upp det:-)
/Johanna

Svar: Hej! Ja de gick på bilens försäkring. Dock visste vi inte säkert innan eftersom det var en parkerad bil vid vägkanten. Men skönt nog löste allt sig bra. :)
Malin Liljeholm

2016-01-08 @ 14:56:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0