Sadeltankar

Det blev ingen sadelprovning idag, det blir istället imorgon kväll eller på tisdag. Jag har länge funderat på att skaffa mig en Westernsadel att ha vid uteritter och lättare ridning för att spara på min fina älskade dressyrsadel och för att ha något lite mer ledigt att rida i. Lite variation skadar ju inte heller och dessutom så har dessa sadlar en förmåga att vara supersköna. Så nu hoppas vi bara på att någon av de två allternativen som ska provas passar fröken Wimlan. Sadlarna som ska provas är begagnade och tillhör båda två någon som jag känner sedan länge tillbaka och eftersom hon inte längre har någon häst som dom passar på så vill hon gärna bli av med dom och jag har fått förtur att prova dom. Så skönt när man verkligen kan låna sadlarna och testa ordentligt, det blir ju inte riktigt lika komplicerat som när man ska prova och köpa en sadel av en främling. Så som sagt nu är det bara att hålla tummarna och vänta.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0