Ett kvällspass

Idag var jag en sån där tvättäkta hästtjej som prioriterade bort middagen för att hinna upp till stallet och rida innan hästarna skulle in. Vad gör man inte när hästen äntligen fått på sig den där tappskon igen. Så ett cirka 40 minuter långt ridpass på ridbanan fick det bli nu ikväll. Massa mjukgörande övningar och tempoväxlingar för att få igång den där bakdelen som tagit semester efter en hel sommar med sjukdom/vila. Det är vår största prioritet just nu, att mjuka upp Wilmas kropp igen, bygga muskler och bygga upp en bättre kondition. Men det sistnämnda kommer ju med lite på köpet när man jobbar med de första delarna. Sen behöver ju även jag träna upp mig själv igen, man tappar verkligen allt muskelmässigt så himla fort när man haft ett litet upphåll. Så nu kämpar vi på båda två helt enkelt, men motivationen är det ju inget fel på i alla fall så det här ska nog gå vägen! :)
 
Provade även ett av de nya betten idag och det gick från att tycka att det var lite märkligt eller annorlunda i munnen till att faktiskt vara ganska tillfreds med att ha det där och till och med tugga en hel del. Så vi får väl känna oss rätt nöjda med det för att vara första gången vi provade det, jag är ju medveten om att jag har en häst som inte gärna tuggar på betten som man egentligen vill att dom ska utan det brukar ta ett tag att lirka fram det. Men det kommer nog så småning om och min magkänsla säger att det kommer passa Wilma superbra bara vi får vänja oss lite med det först. :)
 
Det spelar ingen roll vart vår väg går, det viktigaste är att vi gör det tillsammans! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0