Ridlektion 20/7-14

För ett litet tag sedan hade jag ju ute Equiterapeuten till Wilma och igår var det dags för första ridlektionen efter det. Som Lizzy hade sagt så hade hon ju vissa problem med vänster bog som även Sverker påpekade, och så fick hon några nålar och lite massage där för att det skulle släppa. Och idag märkte jag den stor skillnaden.. tidigare har jag haft stora problem med att få Wilma att fatta vänstergaloppen, men idag fattade hon den hur fint som helst och då red vi ju till och med på ridbanan där det absolut inte har fungerat tidigare. Så gissa om det var en glad tjej efter lektionen igår! :) Dock måste vi jobba mycket med att flytta vänsterbogen i tillexempel framdelsvändningar och sånt då hon fortfarande har svårt med den biten, men nu känner jag att jag har fått bra tips på hur jag ska göra och framför allt har jag fått veta att jag gör rätt, det är bara det att Wilma tycker det är jobbigt så hon kämpar emot så fruktansvärt mycket och då har jag liksom inte vågat pressa henne tidigare då jag trott att det är jag som gör fel, men så är inte fallet så nu blir det andra bud minsan. ;) Men trotts en del svårigheter så känns det så bra att det finns annat som går framåt och så känner jag även att jag börjar hitta min inspiration och motivation till ridningen igen nu när jag har lite nytt att ta tag i. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0