Veterinärbesök

Efter en vecka med svullet ben och som efter alla våra olika försök enligt konstens alla regler och samtal med veterinär för att få svullnaden att försvinna så ville den inte ge sig helt och både igår och idag var det värre än det varit tidigare. Så imorse var det bara för mig att kliva upp och ringa veterinären igen, den här gången bestämde vi att han skulle komma ut och kika på min lilla skrutt. Så nu ikväll kom han och kollade på benet, och så fick jag springa med en överpigg häst som mer skuttade fram än travade, men halt var hon ju inte i alla fall så det var ju skönt. Men nu har vi i alla fall fått recept utskrivet på lite Metacam och Compagel, det första är antiinflamatoriskt och ska hjälpa från insidan och det andra är en gel som ska masseras in på benet 1-2 gånger dagligen tills svullnaden förhoppningsvis är borta. Och så är det nu mindre sjukhage som gäller och inget spring.. Blir spännande att se hur de går för fröken piggelin. Så blir en tripp till apoteket för att ruinera mig själv med att hämta ut allt imorgon och så hoppas vi att Wilma kan få bli frisk sen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0